Deň jablka

     12. októbra v roku 2011  počas Týždňa proti rakovine sme sa zúčastnili kampane Boj proti fajčeniu detí a mládeže s heslom:

„ Neodfajčite im detstvo.“

Vizuálne zobrazenie tohto posolstva bol malý plyšový medvedík, ktorý je veľmi obľúbený u detí. Postupne sa zobrazoval s obhorenými nožičkami až sa zmenil na úplný popol. Cieľom tejto kampane bolo vyburcovať verejnosť, aby chránili deti pred škodlivými následkami fajčenia, dokonca aj z druhej ruky. Taktiež sa chcelo poukázať na hrozbu silnej marketingovej politiky tabakového priemyslu a predísť nárastu fajčiarov u maloletých. Tento týždeň sa končil Dňom jablka  s heslom:

„Vymeň cigaretu za jablko.“

 Na tento deň sme všetci účastníci workshopu dostali tričká, na ktorých bol zobrazený spomínaný medvedík. Organizátori tejto akcie nás rozdelili do skupín a zaradili do rôznych obchodných centier. Poskytli nám množstvo jabĺk, ktoré sme rozdávali po centre. Konkrétne my sme boli v obchodnom centre Polus. Ostatní boli zadelení do obchodných centier Eurovea, Avion, Ikea. Zastavovali sme ľudí a oboznamovali sme ich o tomto dni a o cieli tejto kampane. Ak sme náhodou zastavili fajčiara vymenili sme s ním jeho cigaretu za naše jablko, čo bolo samozrejme len symbolické, pretože sme ich nebrali od ľudí. Tento symbol bol skôr len pre zamyslenie. Ak sme zastavili rodinu s malými deťmi, LPR mala pre ne prichystané plyšové medvedíky, nálepky alebo nejakú inú pozornosť. Taktiež sme ľuďom rozdávali aj informačné brožúrky, v ktorých bolo napísané o tejto akcii a aj o nebezpečenstvách fajčenia. Nie vždy sme sa však stretli s kladnými odozvami, ale nás to neodradilo a pokračovali sme ďalej, plné optimizmu.